hu
Iratkozz fel a hírlevélre!


Helyreállító igazságszolgáltatás

Facebook
Könyvajánló
Partnerek és támogatók

Regisztrálna?

Az MTA Kisebbségkutató Intézetének „Bennmaradni vagy kimaradni? A romungro gyerekek szakiskolai és szakközépiskolai továbbtanulása, problémái és lehetőségei” című szakmai beszélgetésének moderálása (2009. szeptember)

2009. 09. 12.

 

Az MTA Kisebbségkutató Intézetének „A kulturális revitalizáció esélye? A nemzetiségi kulturális kötődés szintjeinek vizsgálata egy többnemzetiségű régió általános iskolás tanulóinak körében” című projektje a Pilis völgyében található, többnemzetiségű (sváb és szlovák lakta) települések nyelvi és kulturális színtereinek megfigyelése során a nemzetiségi kultúrához való kötődés különböző szintjeit vizsgálja.

A kutatás annak feltárására irányul, hogy az iskolás generációnál a nemzetiségi kultúra milyen nyilvános és személyes tereken jelenik meg. Az állomásozó terepmunka, antropológiai és szociológiai módszerek együttes alkalmazása, valamint a mélyinterjúk a kulturális és nyelvi átörökítés három különböző színterét érintik: család, iskola és helyi közösség.

A projekthez kapcsolódó, Piliscsabán és Csobánkán végzett kutatás eredményeiről, az itt élő roma gyerekek továbbtanulási lehetőségeiről, a feltérképezett problémákról és azok megoldási stratégiáiról beszélgettek a meghívott szakemberek. Dr. Fellegi Borbála, a Foresee Kutatócsoport ügyvezetője, valamint Dr. Krémer András, az Országos Mediációs Egyesület elnöke moderálta az eseményt, melyen a kutatás eredményeinek ismertetése mellett szó esett a gyermekvédelem, a drámapedagógia, a pályaorientáció és a családsegítők szerepéről, ill. a kisebbségi önkormányzati feladatvállalásról a továbbtanulásban.

A részletes program az MTA Kisebbségkutató Intézetének honlapján, itt tekinthető meg.

Bakó Boglárka és Mandel Kinga vitaindító tanulmánya itt megtekinthető.

Nincsenek üzenetek

A hozzászóláshoz kérjük, jelentkezzen be.